Rozrywka interaktywna
Chyba nie trzeba będzie nikogo specjalnie długo przekonywać iż gry komputerowe z roku na rok zdobywają sobie coraz ważniejszą rolę w przemyśle rozrywkowym. Jeśli porównać sam aspekt finansowy choćby przemysłu kinowego z tym zajmującym się rozrywką interaktywną, to możemy śmiało powiedzieć iż nie ma szans na to by kino mogło rywalizować skutecznie – już teraz rekordowe zarobki pierwszego tygodnia udostępnienia produktu należą do gry (Modern Warfare) a nie do kina, choć przez wiele lat to właśnie filmy biły kolejne rekordy finansowe, ostatnio choćby Avatar – jednak rekord filmu Jamesa Camerona został już pobity przez gaming i jeśli ktoś owe rekordy ma śrubować to właśnie ta branża.
Wystarczy powiedzieć o gigantycznym potencjale finansowym jaki jest w grach. Filmy zasadniczo mają trzy momenty w których mogą na sobie zarobić, jest to: po pierwsze, premiera kinowa, wówczas rzecz jasna można liczyć na największe zyski. Następnie film trafia do dystrybucji dvd oraz również na VOD, to drugi etap – zarobki mniejsze, ale zawsze. Trzecim etapem jest sprzedaż praw do emisji filmu stacjom telewizyjnym, także w porównaniu do pierwszego punktu zyski będą co najwyżej średnie.
Tymczasem jeśli chodzi o gry w wielu przypadkach zyski i to bardzo dużej rangi możemy liczyć co miesiąc, bowiem choćby kwestia zasadnicza – przy grach multiplayer gracze muszą płacić co miesiąc by móc mieć aktywowane konto, a więc co miesiąc gra może na siebie zarabiać.